Lövbiffsgryta med kvibille

Detta recept har jag gjort en gång tidigare och det smakade lika gott som första gången, dock tyckte jag att såsen blev mer tunn denna gången? men som sagt smaken var där ;)
Jag piffade även till mitt ris lite med spiskummin, oxå blandade jag i lite ärtor,majs och paprika..såg lite festligare ut!!



Detta behövs till 4-6 personer

8 skivor lövbiff (ganska stora)
1 purjolök
3 dl grädde
ca 70 gram kvibille ädelost
1 1/2 tsk potatismjöl
salt
svartpeppar
lite kinesisk soya (för färgens skull)

Gör så här:

strimla lövbiffen och skiva purjolöken i småbitar
varva lövbiff och purjolök i en smord ugnsform
Mosa osten i en kastrull och blanda i grädden,salt och peppar
Låt koka upp
Häll i potatismjölet
salta och peppra och tillsätt en skvätt soya
smaka av

Häll såsen över kött och purjolök
in i ugnen på 225 grader i ca 25-30 minuter

servera med ris och sallad

MUMS

Väldigt lätt att laga till!!

Kommentera här: