risotto med lax

Idag blev det inte riktigt som planerat, Lisette skulle fixa en Thaigryta, men så ringde Britt och bad henne komma in och jobba för de kunde inte hitta någon som ville jobba.
så jag fick snabbt ta och bestämma mig för något annat och eftersom där blev mycket ris över från igår så bestämde jag mig för att fixa något med det.
Tog fram tre laxfileer och skar dom i mindre bitar..brynte dom på järnet och saltade och pepprade, sen stekte jag med risblandningen och tillsatte lite soya, så det blev lixom som en risotto med lax ;))
Till det blev det en knäckemacka!!


Tjaaa...lagom gott en Torsdag :)

Nu ska jag kolla på lite recept och se om jag kan få lite inspiration till imorgon.

Jag känner mig bättre nu trots lite snuvighet och idag har jag både kört denise till skolan och sen hämtat henne när hon slutade!! Hon börjar nog bli lite bortskämd med det!
Även Denise börjar repa sig från sin kraftiga förkylning :)

Nä nu ska jag kolla recept!!

HEJ SÅ LÄNGE

Kommentera här: