LCHF?

Fortfarande genomförkyld :(
så djävla jobbigt..hoppas bara jag blir bra till helgen för då vill jag försöka jobba åtminstone, börjar bli trött på att sitta hemma och uggla.
Fortfarande toppenväder fast lite kallt i vinden idag, och för en stund sen sa Denise att imorgon har dom lovat snö? Hmm...what a fuck!!!!
Kommer där mer snö nu så kommer jag banne mig gråta blod alltså!!
Nu är det lixom bara värmen som saknas!
På Måndag funderar jag starkt på att börja med LCHF kost..var inne på en sida idag och kollade och det såg spännande ut, sägs vara ganska lätt att gå ner i vikt om man följer det? och några kg skadar ju aldrig till sommaren och til semestern :)
På söndag ska jag väga mig och ta mitt midjemått, så ska jag testa detta en månad för att se hur det går!
Det svåra är planeringen, jag är dålig på sådant men jag ska verkligen anstränga mig denna gången :)
i princip kan man väl äta som vanligt förutom att man ska undvika kolhydrater som pasta,potatis,bröd, socker,läsk, öl och en massa sånt. Oxå ska man då äta mycket fett istället...låter lite knepigt men så är det!
Lchf ska tydligen vara bra för diabetes patienter oxå?
Man ska kanske föreslå det till några vårdtagare?  :)
Idag blir det i alla fall snabblagat..haha..makaroner och korv...Thats it!
 

Kommentera här: