what to do?

Har gått här hemma och städat och kollat min soffa mer än en gång, jag har sån lust att köpa nytt överdrag till den. Även om jag gillar min vita soffa så herregud..man blir trött på att tvätta den om och om igen, för minsta lilla fläck på den stör mig något vansinigt.
Nu när Jeppe var här med wilma så satt dom och åt godis till en film och ja både jeppe och Wilma somnade ju och vem av dom som hade chocklad på sina fingrar vet jag inte...men jag såg ju chockladfläckar på soffan på morgonen där dom låg...Grrrrrr....JAG ÄR JU SÅ RÄDD OM DEN!!! men just nu fruktansvärt trött på att alltid behöva hålla koll!
Var och en skulle ju egentligen ta eget ansvar för att t ex inte sätta sig med smutsiga byxor, eller dra upp smutsiga fötter i den, men det är lixom bara JAG som har koll på det där!
Det är bara det att jag vet inte vilken färg jag isåfall vill ha? Mörkgrå kanske? ja man kan ju ha en nu när det börjar bli höst och sen kan man byta tillbaka till den vita när det börjar bli vår och sommar igen :)
Dom har många fina på ikea men jag har beslutsångest!
Och bytar man nu soffärg så kanske man måste byta färg på matta, krukor, kuddar och hela kittet och då ser jag lixom bara pengarna fladdra förbi!
 
suck!!!
 
 

Kommentarer:

1 Lisette Kepp:

Jag tycker du ska invistera i en fin och mörk färg. Synd inte vinrött fanns för det hade varit snyggt ju. din älsklings färg och det är inte juligt med den färgen :)

Kommentera här: