gudagott och lättlagat

Igår fick jag tillbaka lite av min insperation med att laga till något nytt spännande recept, så jag satt och kollade lite på nätet och hittade ett recept som verkade himmla gott och samtidigt lätt att göra, på Matklubben hittade jag detta och mycket riktigt, det smakade MUMS! även Denise tyckte att det var suveränt gott ;)
 

Detta behövs till 5 pers
 
5 kycklingfileer ca 1 kg
1 kruka basilika
2 tomater
2 vitlöksklyftor
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
3 msk dijjonsenap
salt och peppar
riven ost
 
Tillbehör:
pommes,potatis,ris, mos pasta
 sallad
Jag kan nog tänka mig att det hade varit gott med pressad potatis till.
 
Gör så här:
Börja med att bryna kycklingfileerna i en stekpanna så att de får fin stekyta
salta och vitlökspeppra fileerna en aning
Hacka basilikan och skär tomaterna i smala skivor
lägg de brynta fileerna i en smord ugnsform och lägg över tomatskivorna
strö basilikan över
gör såsen på grädde, creme fraiche,senap och presssad vitlök och smaka sen av med salt och peppar
häll såsen över kycklingen och strö riven ost över
ugn 200 grader 25-30 min
YAMMI..YAMMI SÅ GOTT
 
Kyckling, tomater och basilika
 
Såsen har kommit till :)
 
Och här är det klart för att avnjutas
 
Riktigt dålig bildkvalite jag vet, men saken är den att blixten i min iphone funkar inte? vet inte om det är någon inställning eller vad? men jag ska be Lisette kolla den och se om hon begriper sig på det?
 
Nu ska jag ta och städa undan lite här hemma, sen ska jag ringa min mamma..vi ska köra och kolla upp vart Denises praktikplats ligger ute vid bulltofta någon stans, så jag får väl ta och väcka upp dom där sömntutorna nu!
Ni får ha en bra Söndag
 

Kommentera här: