köttfärs och pasta gratäng

 
En jättegod enkel köttfärs-pasta gratäng som går snabbt att göra och jag fick betyg 9 utav 10 av Denise :)
En perfekt mitt i veckan middag med andra ord och denna maträtten hittade jag faktist inne på min gamla bloggsida som jag har bland mina länkar :)
Tänkte häromdagen att jag skulle kolla igenom lite recept därifrån och testa dom på nytt och detta var då det första som jag gjort innan, första gången var det tydligen gott vad jag läst och det var även gott andra gången ..haha
 
DETTA BEHÖVS TILL CA 4 -5 PERS
 
500 gram färs (blandfärs)
1 pkt bacon
6 dl makaroner (spiral)
4 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 dl chilisås
riven ost
salt,peppar, dragon
 
GÖR SÅ HÄR:

Börja med att klippa baconet i mindre bitar och fräs det på stekjärnet
smula ner färsen och låt det steka med en stund
 
Krydda med lite peppar och dragon, ev salt men tänk på att baconet är salt i sig.
Smöra en ugnsform och lägg i 6 dl Okokt pasta tex spiralmakaroner
 
När färs och bacon är färdigbrynt, lägg över färsblandningen över pastan
 
Rör ihopa såsen på grädde, creme fraiche och chilisås..smaka av med salt och peppar
och häll sen såsen över pasta och färs och viktigt att pastan ligger under allt så inget sticker upp.
 
Strö sedan rikligt med riven ost över
 
In i ugn på 200 grader i ca 20-30 minuter tills pastan är klar
servera med sallad
 
yammi..yammi...såååå gott.....sååå enkelt!
 
 
bara till att testa på detta
 
Imorgon har jag inte planerat någon middag, för då ska jag faktist ut och äta med mina två fina döttrar ♥♥
ska bli så underbart härligt att bara få komma ut och umgås med dom båda två.
och vi ska inte till vilket ställe som helst!! Vi ska till Rådhuskällaren och äta filefrossa :))
sååå gott det ska bli och så kul att få fixa till sig innan man går ut :)
Hoppas bara inte att förkylningen som flugit på mig ikväll kommer vara kvar imorgon, men jag skyller faktist lite på Månen ikväll ;)
 
 FULLMÅNE

Och visst har väl månen en viss makt över oss människor, den kan lixom påverka vårt Lynne, känslor, uttryck..mm..mm? 
Jag har i alla fall fått det för mig eftersom jag oftast när det är fullmåne är ganska tung i huvudet och jag blir mer grinig än annars.
Kanske bara en tillfällighet? men ändå lixom!
 
Nu ska jag fixa nåt lätt att äta, har inte haft matlust på hela kvällen men magen säger lixom ifrån nu, så nu blir det att leta akut i kyl och skafferi ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: