DragonKyckling

Ojj vilken god middag det blev idag utan någon som helst planering innan, det var egentligen meningen att jag bara skulle fixa ihopa lite köttbullar och makaroner idag, men så var helt plötsligt Denise pigg på att egentligen göra soppa, men vi hittade ingen soppa som föll henne i smaken så vi fortsatte att kolla runt på lite enkla snabba recept och hittade detta på Dragonkyckling ;)
Jag fattade med en gång att jag skulle gilla det, eftersom jag älskar dragon.
Receptet kommer från Arla
 
4 personer
 
750 gram kycklingfileer ( vi tog en grillad kyckling eftersom jag inte tagit fram någon kyckling från frysen)
margarin eller smör att bryna i
3 dl creme fraiche
3/4 dl vatten
3 tsk dragon
1 1/2 tärnig hönsbuljong
1 1/2 dl riven ost
3 msk hackad persilja
 
Gör så här:
 
skär varje kycklingfile i tre bitar på längden ( vi rensade kycklingen på köttet )
Bryn kycklingen i en stekpanna så det får lite färg
Vispa ihopa creme fraiche,vatten, dragon och smulad hönsbuljong i en gryta
Lägg i kycklingen och låt koka under lock ca 5 min
Det blev en aning tjockt så vi spädde med lite grädde.
strö över ost och persilja
 
Ät med t ex jasminris och sallad
MUMS!!
 
JÄTTELÄTT OCH JÄTTESNABB MAT ATT FIXA.
 
 Prova nu detta!!
 

Kommentera här: