Tjingeling

Gytten afternoon!!
 
 
Vilken tur att jag och Eric körde tidigt, vi var på skattemyndigheten redan 9:40 och då var det redan kösamling utanför...Phuuu...nu förstår jag varför det var så mycket folk när peter och jag var där förra veckan, då kom ju inte vi förrän vid 12 och då hade dom säkert middagsrast oxå :)
Jaja..jag fick i alla fall pratat med en man där på skattekontoret och jag sa som det var och som jag trodde, det är *jag* som kommer få hemskickat skatteräkningen när den kommer, han menade på att jag skulle kontakta en jurist om det inte var så att det ev blir uppklarat via mäklaren, för som han på skattekontoret oxå sa...det kan vara värt att boka en jurist och bet den summan istället för att ev kanske bli blåst på 100 000 spänn om ett år.
Och jo det har han ju rätt i...
Jag kontaktade dock vår mäklare via mail och frågade henne om hon kunde fixa fram en sån där blankett så att skatten är inräknad med en gång när man säljer? .....men hon verkade inte veta ifall det funkar så eller inte?
Så nu funderar jag på att ev ringa banken och höra med dom oxå hur man ska gå till väga.
Det bästa av allt hade egentligen varit om det vore lika för båda två..att vi bägge två stod för huset, nu blir allt så komplicerat och jag är rädd för att tala om för honom att jag tänker behålla den där vinstskatten, han kommer aldrig förstå varför! 
Efter att vi varit på skattekontoret så körde vi till svågertorp *biltema* och köpte motorolja, spolarvätska och en framlampa till bilen och ERic hjälpte mig med att fylla på och byta lampan så det är jag jättetacksam för.
Tur man har folk som kan ställa upp på sådant som man inte begriper sig på själv...hahaha..
Nu ska jag ta och gå ut med Nicko sista rundan sen får det bli en stund på sofflocket innan john blund kallar på mig!
Ha en fin kväll alla där ute
 
 

Kommentera här: