Matkinas benfria kotlett/ kyckling

Ja egentligen ska man ju ha benfri kotlett till detta men det går alldeles utmärkt med kycklingfile oxå :=)
Jag hade 4 kycklingfileer som jag delade mitt av så att de blev en aningens tunnare.
såsen blir gudomligt god och alla bara ÄLSKAR denna maträtten, så det är en perfekt bjudmat!
 
 
Detta behövs:
4 stora kycklingfiller
5 dl grädde
5 dl creme fraiche
4 msk dijonsenap
4 msk kinesisk soja
1 hackad gul lök
2-3 msk svartvinbärsgele (inget måste)
3 dl riven ost
 
Lägg kycklingen råa i en smord ugnsform ( jag delade mina som sagt eftersom jag ville få dom lite tunnare)
blanda ihop alla ingredienserna till såsen inklusive löken och osten
smaka av med salt och peppar.
 
Häll såsen över kyckligen och gratinera i 225 grader ca 60 minuter
 
severa med kokt potatis, grönsaker,inlagd gurka och svartvinbärsgele!
 
såååå underbart gott!!
 
TESTA
 
 

Kommentera här: