chilibiffar i sås

Måste bara dela med mig av ett väldigt gott och enkelt recept som jag hittat inne hos madame Edith som jag har här brevid bland mina länkar.
såsen blev så underbart god att jag var tvungen att testa idag igen fast med en  annan smak på osten :)
 
 
Detta behövs till ca 8 biffar
 
600 gram blandfärs
1/2 dl havregryn
1/2 dl grädde
1 ägg
salt, vitpeppar och vitlökspeppar
1 ask creme bonjour chili
 
sås:
3 dl creme fraiche
2 dl mjölk
1 köttbuljong
lite soya för färgens skull
ev lite salt och peppar
 
Gör så här:
 
börja med att blanda havregryn och grädde
låt svälla i 10 min
blanda ner ägget och färsen och arbeta in allt i färsen
krydda med salt och peppar
blanda i osten
stek biffarna ett par minuter på varje sida och lägg dom sedan på ett fat
blanda ner creme fraiche och mjölk i det odiskade stekjärnet och låt buljongtärningen smälta ner
tillsätt lite soya
smaka av och krydda ev med mer salt och peppar
lägg i biffarna i såsen och låt det puttra där en stund.
 
servera med kokt potatis och grönsaker
eller som idag när jag gjorde biffar på denna osten
 
 
Blev oxå väldigt gott och till detta serverade jag bandspagetti till.
 
Väldigt gott och enkelt

så nu är man mätt som en plätt :)
 

Kommentera här: