Tropical Beach

Idag tog jag ,jeppe och wilma tåget till Landskrona för att lämna av hans saker, sen tog vi bilen till Helsingborg för att besöka stranden *Tropical Beach* där dom har lite palmer och så och det kändes verkligen som om man hade kommit utomlands när man satt där.
Vi hade dock lite otur med vädret för det var ganska mycket moln på himmlen när vi kom dit och det blåste rätt stora vågor, men vi satte oss en stund ändå i stolarna som jeppe hade tagit med sig och i mellanåt tittade ju solen fram och då var det riktigt skönt!

Stranden ligger precis vid helsingörfärjorna så dom såg man komma och gå hela tiden :)
Jag kan tänka mig att åka dit fler gånger, fast då när det är riktigt fint väder och det inte blåser så mycket, för jag kan väl nog säga att jag blev lite kär i denna stranden ;)

Vi käkade lite på resturangen där oxå som låg ända nere vid stranden och just då var solen framme som värmde gott.
Jag tog en räksallad, jeppe tog en fish and chips och wilma fick glass. Hon smakade mina räkor och fick en massa pommes av jeppe.
det var jättegott men ganska dyrt där!

Ja det har helt enkelt varit en jättebra dag idag men nu är man lite trött.
Jag tog tåget hem och när jag kom hem så tränade jag lite..5 km i snabb takt gick jag.
Då känner man sig nöjd efteråt!

♥♥

en tur till Helsingör

Igår var jag LIsette, jesper och wilma över en tur till Helsingör, det var fint väder och nästan lite för varmt att gå där inne men ändå mysigt!
Vi kollade i lite affärer ...hmmm..ja jag och lisette ;) Jesper stod för det mesta utanför och väntade :) men det är ju typiskt killar...gillar inte att springa i affärer :)
Vi tog en fika inne i en gränd där vi käkat någon gång innan, inget märkvärdigt med deras mat men är man hungrig så smakar ju allt bra!
Köpte mig även två par skor för endast 100 kronor :) Lisette och jag hade tjaffsat lite om var den där skobutiken låg, jag var övertygad om att det var i Helsingör vi varit och handlat sist, men hon menade att den bara fanns i köpenhamn!
Vem hade rätt? jo JAG..haha...för rätt vad det var så stod vi framför just den skoaffären så vi bägge handlade skor där inne!
Efter helsingörtrippen tog vi alla tåget hem till Oxie, där vi tog varsen drink,,jag köpte ju baccardi där inne så det smakade gott :)
sen framåt småtimmarna så tog Lisette taxi hem och jesper och wilma stannde kvar.

lite bilder från dagen

Nu får det väl bli lite lugnt med Helsingör, däremot skulle jag vilja till en strand i Helsingborg som vi såg igår när vi stod på båten, såg himmla fin och mysig ut, nästan som en strand utomlands,,,så man kan ju alltid hoppas på att det kommer bli fint väder nån mer dag denna veckan så man kan övertala jeppe att vi kan köra dit ;)

IDag är vädret ganska svalt och skönt, det har regnat och nu ska jag snart upp och handla till dagens middag..det får bli spagetti och köttfärssås idag då jesper och wilma fortfarande är kvar.

citronoliver

Denna burken hittade jag idag när jag var och handlade på Willys, har aldrig sett den innan och där fanns i andra smaker oxå men jag blev mest nyfiken på denna.
Smakade gott i sallad men ingen höjdare att bara äta dom rätt upp och ner..då var dom lite beska i smaken.
Nästa gång ska jag testa med chilismak :)

Idag har vi annars bara ätit sallad, med grillad korv och potatiskroketter..det är såååå gott med sallad när det är så varmt ute.
Idag hade jag dessutom två nya ingredienser i min sallad bl.A  dessa citronoliverna och sen hade jag böngroddar ;) och dom var verkligen goda och krispiga så det kommer jag fortsätta med fler gånger i mina sallader!

Nu säger jag natti natti och på återseende imorgon!
hoppas på fint väder även då :)