KASSLERGRYTA



Blev en god kasslergryta till middag idag och den var väldigt lättlagad oxå och passar nog lika bra vare sig med ris,potatis eller som jag hade pasta.
Detta behövs till 5-6 pers

ca 900-1 kg kassler
300 gram färska champinjoner
3 paprikor i olika färger
1 1/2 dl riven ost
5 dl grädde
1 1/2 dl chilisås
margarin att bryna i
svartpeppar
(salt behövs inte eftersom kasslern oftast är salt:

Gör så här:

strimla kasslern i stavar
skiva chamminjonerna
och strimla paprikorna i mindre bitar
Bryn upp kassler och svamp och låt det brynas i ca 10 min
blanda sen ner paprikorna och låt dom bryna med.
Häll i osten,chilisåsen och grädden och låt alltsammans koka upp och puttra på svag värme
Krydda med svartpeppar.

MUMS




Denise lär väl inte bli så glad eftersom här är svamp i, hon gillar inte svamp alls..men hon får helt enkelt pilla bort det då.
Ska bli kul att höra hur det har gått för henne när hon kommer hem, man har ju tänkt på henne hela dagen och hon ringde mig när hon hade middagsrast hemmifrån sin mormor, och man hörde på rösten att hon verkade trivas :)) så jag hoppas verkligen att det kommer hålla i sig, hon ska ju ändå vara där i 5 hela veckor!!
Just nu är hon hemma hos pojkvännen, men jag sa att hon skulle vara hemma klockan 8.

Imorgon är jag ledig och då ska jag försöka sova ut, Denise börjar inte förrän klockan 12 så hon behöver inte åka hemmifrån förrän vid 11 tiden!
ska bli skönt att få sova tills man vaknar.

sen får vi se vad dagen har att erbjuda!

nu ska jag bara ta och kolla lite tv!

Kommentera här: