Så nära allt elände!

Jo idag kom man väldigt väldigt nära med allt som händer i Malmö med skjutningar till höger o vänster! 
Såååå sjukt så sjukt! 
Tog mig en cigg innan jag skulle upp och hjälpa en vt, ser en kille som sitter på gräsmattan bakom Konsum och två mörka gestalter som stod och pratade med honom, ser att det är 2 poliser! 
Tänkte väl inte så mycket mer på det men sen hör jag sirener och att dom slutar sirena i närheten! 
Ser sen ambulanspersonal komma med bår och samtidigt kommer där en svart van bil körande på cykelbanan... Civil polis förstår jag när jag ser en annan polis gå fram och prata med föraren! 
Ambulansen tar killen med sig och en polis börjar ganska snabbt sätta spärr band kring ett stort område, ser en schäferhund som skäller! 
suck... Så jävla obehagligt.., mitt på ljusa dagen och med mycket folk i rörelse! 
Helikopter börjar cirkulera ovanför i luften! Och alla människor är ju såklart jättenyfikna, även jag såklart! 
samtidigt var man ju rädd att ev bli skjuten??? Ja vem vet lixom!?? Idag är det som .. På fel plats vid fel tidpunkt? 
Allt kan hända känns det som! 
Det börjar likna wilda western i Malmö snart, snart har alla skjutvapen på sig och det för att ev skydda sig själv! 
Nu får dom faaaan snart ta i med hårdhandskarna! Är såååå trött på att höra och leva med sånt här så nära, och det tycks bara bli värre o värre, mer kallhamrat! 
Här har dom nyss spärrat av! 
 
Obehagligt är det! 😡
 
Jaja nu är jag hemma i tryggheten i alla fall och nu står jag och steker pannbiffar till en av mina vt, 😊 
Snäll man är egentligen!! 
 
ikväll blir det bara mys under täcket och kolla tv, sjukt trött och lite skallebang! 
Hoppas på en bättre dag imorgon! 
 
 
See ya
❤️
 

Kommentera här: